PDI_2



  Avaluació docent amb criteris professionals

Com a demòcrates ens repugna que els successius equips de govern hagin menystingut i ignorat qualsevol resolució del Claustre, però la de l'AVALDO clama al cel, perquè recollia un sentiment generalitzat de mala praxi. A més d'exigir el respecte a les resolucions del Claustre, requerim l'equip de govern a prendre's l'avaluació de la docència almenys amb el mateix interès amb què considera la de la recerca:
  • avaluació per iguals o superiors, no pas (o no pas exclusivament) per inferiors;
  • ignorant els resultats no representatius (menys del 60% de respostes en general, o almenys tots els grups en què hagi respost menys de la mitjana de Facultat);
  • mesurant per separat els resultats del primer any d'impartir una assignatura dels de la resta;
  • mesurant per separat els resultats de les assignatures impartides per un professor que fa recerca en la mateixa àrea de coneixement d'aquelles que un professor es veu obligat a agafar per a completar ingressos o atendre el suggeriment de la Facultat.

Aquest tema ha emergit en les enquestes de clima laboral com una causa molt important d'estrès i desmotivació, cosa que ens va dur en el seu moment a estudiar a fons els problemes i les possibles solucions de cara a tenir una avaluació seriosa de la docència.